• Destek
  • Üye Ol
  • Yazar Girişi
  • Abone Ol
0 553 423 00 17 kibelekulturs@gmail.com
Kibele Kültür & Sanat Dergisi | Hayatı Doğuran Sanat  |  Hatice DÖKMEN
  • Hakkımızda
  • Kadromuz
  • Dergiler
  • Galeri
  • E-Dergi
  • Yazılar
    • Edebiyat
      • Şiir
      • Roman
      • Öykü
      • Deneme
      • İnceleme
      • Anlatı
      • Araştırma
    • Kitaplar
      • Kitap İncelemeleri
      • Yeni Çıkanlar
    • Tiyatro
    • Sinema
  • Yazarlar
  • İletişim
  • Üye Ol
No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Kadromuz
  • Dergiler
  • Galeri
  • E-Dergi
  • Yazılar
    • Edebiyat
      • Şiir
      • Roman
      • Öykü
      • Deneme
      • İnceleme
      • Anlatı
      • Araştırma
    • Kitaplar
      • Kitap İncelemeleri
      • Yeni Çıkanlar
    • Tiyatro
    • Sinema
  • Yazarlar
  • İletişim
  • Üye Ol
No Result
View All Result
Kibele Kültür & Sanat Dergisi | Hayatı Doğuran Sanat  |  Hatice DÖKMEN
No Result
View All Result
Home Genel

5 N 2K (Kadın Edebiyatçı) / Özcan Öztürk

imgece by imgece
4 Eylül 2024
in Genel
0
5 N 2K (Kadın Edebiyatçı) / Özcan Öztürk
0
SHARES
5
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

(5N1K,  “ne”, “nerede”, “ne zaman”, “neden”, “nasıl” ve “kim” sorularının cevapları bir olayı veya
problemi her açıdan ele alabilmemizi sağlıyor.) “ne”, “nerede”, “ne zaman”, “neden”, “nasıl”, “kim”
“kadın” rolünü düşünün.
Türkiye’de ilk Kovid-19 vakasının tespit edildiği 11 Mart 2020’den bu yana yaklaşık 14 milyon vaka
görülürken, 94 bin kişi hayatını kaybetti.
Çin’de ortaya çıkan Kovid-19 virüsünün küresel salgına dönüşmesinin ardından Türkiye’de ilk vaka,
11 Mart 2020’de görüldü. Türkiye’de ilk vakanın görüldüğü 11 Mart 2020 aynı zamanda Kovid-19’un
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından “küresel pandemi” ilan edildiği gün oldu.
Ülkemizde ve Dünya’da yaşanan bu süreçte açık cezaevine dönüştü. Her alanda kayıpların yaşandığı
bu iki yıla yayılan süreçte hem yayın dünyası ve edebiyatçılar nasibini aldı. Bu dönemde yayımlanan
eserler okurlarına ulaşamadığı gibi yayıncılıkta yayın hayatına son noktayı koydu. Günümüz
edebiyatçılarının sorunları katlanarak el ayak geri çekildi.
İşte tam bu döneme denk gelen iki edebiyatçının eserlerini anlatmaya çalışacağım. Emekçi kadınların
geldi.

“Yeryüzü Eşiği” Aydanur SARAÇ

Şair ve yazar Aydanur Saraç’ın “Sonra Güller Kırmızı” (2003) ve “Mesafeler” (2013) den okurla
buluşan üçüncü şiir kitabı “Yeryüzü Eşiği” (2020).
Aydanur Saraç şiire yayımlamaya “Mesafeler” koyduğu düşüncesi ilk aklımıza gelse de Saraç yazın
alanında inceleme, öykü ve eleştiri yelpazesinini geniş tutan ve sosyal sorumluluk projelerinde aktivist
edebiyatçı profiliyle karşımıza çıkar… Şiirlerini aceleye getirmeyen. Dışardaki kavgayı, gürültüyü
içselleştirerek dizelerde yaşatmayı bildiği kadar titiz davranan ve nitelikli eser verme kaygısı yaşayan
nadir şairlerden. Her yerde görünür olmak değil; eserleriyle varlık nedeni dizelerinde izleyerek
biçimlendiriyor.
Yeryüzü Eşiği kitabın içindeki başlıklara göz atarsak. 1. ağlayış, 2. eksik bir ezgi, 3. beğeni, 4. yer
eşiği, 5. kendine bakma sabahı, 6. uzun atlayışlar, 7. unutma sıkıntısı, 8. şemsiye kederi, 9. sesleniş,

  1. kısa hayat, 11. şikayet, 12. ölmek kederli iş, 13. ölüm iyiliği, 14. yanılgım, 15. yaşlı kalbe, 16.

ağır-aksak, 18. yonga ve kuşlar, 19. kendimle hiç, 20. ani saçlarını topla sevgilim, 21. dünyanın tuzu,

  1. veda kuyusu, 23. uzun bir koşu…
    Yeryüzü Eşiği’nde, serbest dize şiirden, düzyazı şiirin olanaklarından, kısa ve yalın dizelerden uzun
    dizelere geçiş denemeleri yaparken bir maraton koşucusunun engelli parkuruna, geçiş süreçlerini
    okuyoruz…
    Şair burada ne demek istedi test sorularının cevabını bizlere bırakıyor.
    …
    “güzden kalma çıngırak sesi kadar eskimiş bu ev / yetmiyor öyle güzel dilekler artık…” yer eşiği (S,
    17)
    …
    “yosunlar taş olduğumu fısıldıyor, kederden bölündüğümü/ hantal gövdemi sürüklüyorum bir çağdan
    diğerine” kendime bakma sabahı (S,19)
    …
    “öfkeli bir şeyhin ağzı kadar ıslak ve kirli hayat, düşleri çalıyor, kuşların sesini, kır çiçeklerin
    kokusunu…” diye dile getirirken yaşam pratiği içerisindeki sancıları “ ağır-aksak” (S,21) .
    …
    “…yeryüzü kaynıyordu bir çukurun içinde. uyandım ve yaralarımı gösterdim sabaha. o da kırılmış
    kalbini, bitmeyecek masal sanıyorduk hayatı…” kısa hayat (S, 28)
    …
    “…o an ölüyoruz habersiziz aynı evin taşı olduğumuzdan/ bizi duvar dibinde yıkıyorlar, hastalıklı bir
    dal gibi düşüyoruz zamana’’ şikayet ( S, 31)
    …
    “…iki yakayı ayıran bir kanyon, boy veren ağaçlar, yanık çayırların türküsü. üstümüzde altın
    başaklara benzeyen bir gece …” ani, saçlarını topla sevgilim ( S,50)
    …
    “…göğün şemsiyesi korkunç bir zırhla kaplı suyunu yitirmiş hücreler düşüyor bilgi sözlüğünden, paslı
    bir makina gibi ötüyor hayat, eski güne kayıtlı bu evde ölüler şehrini kurarken mermerciler…”
    “dünyanın tuzu”(S,55) .
    Saraç edebiyatçı yanı ağır basan şairlerden. Şiirin dışında inceleme, deneme, öykülerde ortaya
    çıkarırken sağlık emekçisi, terapist, aktivist, fotoğrafçılık ve tiyatroya olan ilgisi, çalışmaları on
    parmağında on hüneri çağrıştıran başarılı bir edebiyatçı profili çiziyor. Sadece şiirleriyle değil, düz
    yazılarıyla da gözümün. Son kitabında yer verdiği şiirinden bir örnek… Diğer şiirler sizi çağrıyor…
    “ağır – aksak”
    öfkeli bir şeyhin ağzı kadar ıslak ve kirli hayat
    düşleri çalıyor, kuşların sesini, kır çiçeklerin kokusunu
    gün böyle başlıyor
    son ağacın yalnızlığına bakıyorum
    yenik dünyaya açılan nesnelerin ruhuna
    düşen yıldızların, kuruyan nehirlerin
    uğuldayan odalar, dalları durmadan savrulan bahçedeyiz
    parlaklığını kaybeden güneş gibi tenhada
    susuz toprak gibi
    bir yara öpüldüğünde iyileşirdi, acı kutsandığında
    eksik öğrendik kalbimizi. o yara kanıyor hep
    hep kanıyor!”

(Yeryüzü Eşiği – Aydanur Saraç – Medakitap, 1.basım, Nisan 2020)
Tanıtım: Özcan ÖZTÜRK

‘‘Ehl-i Beytin Feryadı: Zeynep’’ Döndü KAYGUSUZ

(Tanıtım Bülteninden)
Medine’den Başlayıp Kerbela’ya, Nusaybin’e Uzanan… Nil’in Kıyısında, Kahire’de Son Bulan Bir
Hayatın… Ali ile Fatıma’nın Biricik Kızı Zeynep’in Romanı… Kim bilir kaç zaman sonra konuşmaya
başlamıştı. Kararını dile getiren kelimeler ok olup ailesinin kalbine saplanmıştı. İmam Zeynel
Abidin’in başı önüne düşmüş, kara gözlerinden iri iri yaşlar dökülmüştü. “Halam!” demişti. “Akıl ve
sabır timsali halam. Sen ne yapacaksın orada yapayalnız? Biz ne yapacağız burada yapayalnız!”
Zeynep o gün yola çıkamamıştı. Bahçede çevresine toplanan akrabalarının, komşularının yüzüne ayrı
ayrı bakmıştı. Ağlamaklı bakan bir kadının yüzünde çocukluğunu görüyordu, kaşları çatık bir adamın
yüzünde Hüseyin’in gençliğini, genç bir kadının yüzünde annesini, diğerinde oğulları Muhammed ve
Avni’yi, diğerinde Kasım’ı, diğerinde Müslüm’ü… Yaşamı birkaç dakika içinde geçmişti gözlerinin
önünden.  “Gitmekten başka çare yok!” demişti. “Ehl-i Beyt’in hatta tüm Medine’nin iyiliği için…
Gitmekten başka çare yok!”.
Yazar Döndü KAYGUSUZ Biyografik roman yazmanın zorluğunu bilen ve derinlemesine inleme,
araştırma yapan biri. Yozgat doğumlu olup eğitimini ilk, orta ve liseyi Ankara. Yüksekokulu Gazi
Üniversitesi Çorum Meslek Yüksekokulu Sekreterlik bölümünü bitirdikten sonra lisans eğitimini
Anadolu Üniversitesi İİBF İşletme Bölümünden mezun olmuş. Hali hazır Hacettepe Üniversitesi Fizik
Mühendisliği Bölümünde bbbilgisayar işletmeni olarak çalışmakta. Döndü KAYGUSUZ roman
yazmadan önce şiir, öykü ve deneme yazıları Roman Kahramanları, Sincan İstasyonu, Dünyanın
Öyküsü Kurgu, Mühür ile Patika gibi kültür sanat dergilerinde yayımlamış. Hali hazırda Başkent
Kitap Kulübü kolaylaştırıcısı olarak her ay bir roman üzerine 15-20 okur grubu okumalar yapıp
eserler üzerinde eleştiri ve yorum yapıyorlar.
Biyografik bir insan hayatının roman türünün imkân ve teknikleri kullanılarak anlatılması demek olan
biyografik roman, Türk edebiyatında çok okunan, yazılan ancak sınırları tam olarak tespit edilemeyen
bir türdür. Bu belirsizlik, tür için pek çok açmazı da beraberinde getirir. Yazarlar, hakkında
derinlemesine araştırma yaptıkları yahut yakından tanıdıkları için bilgi sahibi oldukları öznelerin
hayatlarını romanlaştırırken, özne ile bütünleşmiş bir yapı gösterirler. Kişiyi anma, gelecek kuşaklara
tanıtma, bir siyasî veya tarihî sembol hâline getirme, yüceltme, yerme yani bir şekilde, o kişinin
tanınmasını, sevilmesini, unutturulmamasını, sembolleşmesini sağlama gayesi, romancının bu tür
eserler kaleme almaktaki temel amacı olur.

Biyografik roman, kişinin doğumundan ölümüne kadarki süre boyunca yaşamını ele alır. Hayatları
romanlaştırılan kişiler ise sıradan insanlar değillerdir. Bu roman türünün en önemli tarafı ise kişinin
yaşam öyküsünün ve dünya görüşünün birbiri ile yoğrulması sonucu bir modeli teşkil etmesidir.
Çünkü hayatı romanlaştırılan kişi, belirli özellikleri ile okuyucuyu etkisi altına alır. Bu etki kimi
zaman başarısı, kimi zaman azmi kimi zaman ise hayat karşısındaki duruşu olur. Roman yazarı
hayatını ele aldığı kişinin bilgilerini roman boyunca hikâye ederken, duygu ve düşünce ekseninde
meydana gelen unsurları canlı bir düzleme oturtur. Kişinin yaşamında daha çok dikkate değer
kısımlara ayrıca değinir. Yazar, kişinin yaşam öyküsünü kaleme alırken, gerçek olana bağlılığını da
sürdürmelidir. Romancı bu bağlılığı her ne kadar sürdürmek için uğraşsa da zaman zaman kişisel
yetkisini kullanır. Bu durumda roman, kurmaca yönüyle de değerlendirilmeye açık bir duruma getirilir.
Böylece ele alınan kişinin gerçek yaşamından sıyrılıp, eserin yalnızca roman oluşu fark ettirilmeye
çalışılır.
Yazar Döndü KAYGUSUZ ‘‘Ehl-i Beytin Feryadı: Zeynep’’ eserde o gün yaşanan dramları
günümüze taşımış. Ve bir kadının çektiği çileyi, bilgeliği yalın bir dille okura ulaşmayı başarmış.
‘‘Ehl-i Beytin Feryadı: Zeynep’’ Okuru sıkmadan merak uyandırarak kurgusunu sağlam örmüş.
Özellikle bölümlere başlıklarla ayırması ve geriye dönüşlerde bağlantının kopmasını önlemiş. Bu
başlıkları sıralarsak çok daha anlaşılır kılacak. ‘‘Ehl-i Beytin Feryadı: Zeynep’’ 308 sayfadan
oluşuyor. Nusaybin (S,5). Agahi bir dörtlük 26 Muharrem Ekim 680 *** ara başlık, Hatayi bir dörtlük
(S,19). *** Aşıki (S,35). DARA (S, 40). **(S, 59). DÜNEYSAR Mardin ilindeki Kızıltepe (S, 75).
Pir Sultan Abdal dörtlük (S, 85). CİSİR (S, 94). *** Kul Himmet dörtlük (S,105).*** RES’ULAYN
(S,117). *** Seyyid Yusuf Nizâmeddin dörtlük. HARRAN *** *** Kazım Paşa beyit (S,158).
SURUÇ (S,137). * Fuzuli dörtlük (S,179).* (S,193).* Şem’i beyit (S,204). SIFFİN (S,219). HALEP (S,233).* Seyyide Zeynep dörtlük (S,239). ŞAM (S,246). MEDİNE (S,266). KAHİRE
(S,286).
Romanı ayakta tutan en önemli şey kurgudur. Bu nedenle onu, her cümlenin arasına sokulmuş üstün
bir kuvvet olarak algılamak yanlış olmayacaktır. Bir başka ifadeyle kurgu, yazma süreci boyunca
devamlılık göstererek, bir roman bütünlüğünü meydana getirir. Bu esnada biyografik roman yazarının
yetisi ise göz ardı edilemeyecek kadar ciddidir. Çünkü biyografisi ele alınan kişinin yaşamı ve diğer
insanlarla olan ilişkisi üzerinde uzun süre düşünecek olan tek kişi roman yazarıdır. Biyografik roman,
gerçeğin yanı sıra kurguyu da eserine dâhil ederek okuyucuyu etkilemeye çalışırken, yazarın üslubu da
romanın inandırıcılığını artırmada önemli bir rol oynar. Öyle ki romanın gücü, romancının üslubu ile
birleşince okuyucu için özel bir alan inşa edilmiş olur. Romancının belgeler üzerindeki çalışmaları
tamamlandıktan sonra bir sonraki aşamada tamamen içgüdüleri ile hareket etmesi beklenir. Bu
içgüdülerin ise daha sonra kurgu ile birleşerek insan davranışları üzerinde muhakeme yapmasını
gerektirir. Biyografik roman kahramanının yaşamı merkeze alınarak elde edilen bu birleşmede ise
yazarın yine kendisine yön gösterecek olan kurguya gereksinimi vardır. Böylelikle biyografik roman
yazarı, eserinin akışına uygun her ne görüyorsa, gerçek bilginin içerisine hiç tereddüt etmeden
yerleştirebilir. Kuşkusuz bu durum iki farklı okuyucunun ortaya çıkmasına sebep olur. Forster’ın,
“meraklı” ve “akıllı” olarak ikiye ayırdığı okuyucu hakkındaki şu düşünceleri genelde roman türünün
özelde ise biyografik romanın tamamen gerçeklikten mi yoksa kurgudan mı ibaret olduğunu kanıtlar
niteliktedir:
“Meraklı okuyucu romanda önüne yeni olgular çıktıkça bunlara şöyle bir göz gezdirip geçer; oysa
akıllı okuyucu bunları zihniyle algılar, her yeni olguyu hem ayrı olarak kendi içinde hem de önceki
sayfalarda okumuş bulunduğu öteki olgularla ilişkisi açısından görür. Okuduğu şeyin anlamını belki o
sırada kavramaz belki ama bilir ki aradan bir süre geçince kavrayacaktır.[…]İyi bir okuyucu romanın
bitiminde erişeceği yüksek tepenin üstünden geriye doğru bakarak olup bitenleri topluca gözden
geçirmediği sürece bunları doğru dürüst değerlendirebileceği umuduna kapılmaz” (Forster 1985: 129-
130).
(‘‘Ehl-i Beytin Feryadı: Zeynep’’ – Döndü KAYGUSUZ – yurt kitap yayın 2020)

Yazıyı nasıl buldunuz?

Oy için yıldıza tıkla!

Ortalama Oy / 5. Oy Sayısı

Oyu yok

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Paylaşarak destek olabilirsiniz!
Previous Post

Gittiğin Gün / Seçil Örnek

Next Post

Sadece İkimizin Uyandığı Saatler / GALİP UÇAR

imgece

imgece

1970 yılında Sivas’ın Divriği ilçesi, Güneyevler Köyü (Erşün)’de dünyaya geldi. Uzun yıllardır Ankara’da yaşamaktadır. 1996 yılından itibaren şiir, söyleşi, küçürek öyküleri, eleştiri ve düzyazıları yurtiçinde ve yurtdışı edebiyatsanat dergileri ve gazetelerde Güzel Yazılar, Papirüs, Bahçe, Pencere, Damar, İnsancıl, Akköy, Yeni Patika, Nikbinlik, Sanat Cephesi, Berfin Bahar, Kum, Deliler Teknesi, Dünya Kitap, Cumhuriyet Kitap eki, Birgün Kitap eki, yasakmeyve, eşik cini, Ünlem, Milliyet Sanat, (Genç Şairler Antolojisi), Galepera Fanzin,Yenidüzen Gazetesi (K.K.T.C.), SES Aylık Türkçe Kültür, Aktualite ve Haber Dergisi (İsviçre) yayımlandı. Küçürek, kısa öykü ve eleştiri yazılarına karnaval, MYART, Bambu Tiyatro ve Kültür Sanat Dergisi, Okapi Dergisi ve son olarak katıldığı; ULUS Gazetesinde haftalık ve Yeni Harman Divriği Kültür Dergisinde aylık makale yazmaya devam ediyor. Şair ve Yazar 2004/2006 yıllarında merkezi Zürich olan, Uluslararası Kültür Köprüsü’nün Türkiye Temsilciliği görevini yürüttü. Edebiyatçılar Derneğinde kısa süreli iki dönem denetleme kurulu üyeliğinde ve Uluslararası Ankara Öykü Günleri Derneği ve Özgür Sanatçılar Derneği üyeliklerinde bulundu. BESAM, TYS, Ankara Sanat Kurumu Derneği, Ankara Divriği Kültür Derneği, Seyit Garip Musa Ocağı Derneği, Batıkent Pir Sultan Abdal Kültür Derneği, Yapıder üyesi. Ankara Radyo İmaj’da Şiirle Yaşayanlar ve Aşk FM Tamirci şiir programlarının metin yazarlığını üstlendi. Tiyatro Oyunu: Turgut Uyarın eseri Göğe Bakma Durağından yola çıkılarak otobiyografik hayatı oyunlaştırdı. Özgür Sanat Dergisinin Genel Yayn Yönetmeninliği ve Yazı İşleri Müdürlğü görevlerini üstlendi. Dizi ve Film Senaryo: Mini Sokak isimli çocuk dizisinin senaritsliğini üstlendi. Başkent Üniversitesi Yaşam Koçluğu ve Ankara Bilim Üniversitesi Yaratıcı Yazarlık ve Metin Tasarımı Eğitim sertifikası sahibi. İ.S.A (İstanbul Seneryo Atölyesi senaryo eğitimi aldı.) Eserleri Çocuk su -şiir- (Kum yayınları/ Ankara 2003). (2. Baskı Sole Yayınları 2024 Antakya) Hüzünlü Kadınlar Sokağı -şiir- (Papirüs Yayınevi/ İstanbul 2010). (2. Baskı Sole Yayınları 2024 Antakya) Davetsiz Misafir - minimal öykü - (Bencekitap / Ankara 2011). (Genişletilmiş 2. Baskı AldenYayınları 2024 İzmir) Elveda -şiir- (İzan Yayınları/ Ankara 2021). Gezi/yorum (haiku şiir) (İzan Yayınları/ Ankara 2023). Saray Merdiveni & Madencinin Ölümü Soma şiir (Cinius Yayınları /İstanbul 2023) (2. Baskı Sole Yayınları 2024 Antakya yayına hazırlanıyor) Ortak Kitaplar 2003 – Toplumsal Şiirler Yıllığı–(Damar Yayınları – Ankara) 2004 - Toplumsal Şiirler Yıllığı–(Damar Yayınları – Ankara. 2006 - 7. Uluslararası Altın Safran Belgesel Film Festivali ‘‘ Şiir Ödülü’’Katılımcı Şairler Seçkisi– (Karabük. 2007). 2007 - Ödüllü Genç Şairler Antolojisi– Kocaeli Üniversitesi Şiir Etkinlikleri Birimi – (Kocaeli. 2003) 2010 - poetik- A şiir yıllığı – (Nevşehir. 2011) 2013- Minimal Öykü Nedir? – minimal öykü seçkisi - (bence kitap–Ankara. 2013). 2014- Bağzı Şeylere Öyküler 28 Yazardan Gezi Parkı Öyküleri – (Aylak Adam Yayınları- İstanbul. 2014) 2015- Yitik Öykü-Bir Tweeklik Öyküler. (Yitikülke Yayınlarıİstanbul. 2014) 2019- 252 Yazardan Kısa Öyküler–Öyküden Çıktım Yola- (Aylak AdamYayınları- İstanbul. 2019) 2020- Bodrum Şairleri Antolojisi–(Gece Kitaplığı 2019- Ankara). 2023 - Hatay ve Deprem Gerçeği HATSEP (Sonçağ Yayınevi, Uzun Dijital- Anakara 2023) 2024 - Barbarları Beklerken deprem özel sayısı hafızanız hesap soracak (Aleni Kitap 2024 Hatay) Şiir Ödülleri - 1999 Mülkiyeliler Birliği Vakfı Şinasi Özdenoğlu Şiir Ödülü 2. - 1999 Kocaeli Üniversitesi Şiir Okulu yayımlanmamış 5 şiir ile 2. - 1999 Bartın Belediyesi Hasan Bayrı Şiir Yarışmasında 2. - 1999 Bartın Belediyesi Hasan Bayrı Şiir Yarışmasında Mansiyon. - 2000 yılında Lâlezar şiir dosyasıyla Hatay (Cemal Süreya adına düzenlenen) Şiir Ödülü. - 2002 yılında Çocuk Su şiir dosyasıyla Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası Şiir Özendirme Ödülü. - 2004 yılında Çocuk Su şiir kitabıyla K.Y.Ö.D. Ruşen Hakkı Ulusal Şiir Yarışması 3. Ödülü. -2004 yılında Karşıyaka CUMOK 7. Uğur Mumcu Şiir Yarışması Dil Derneği Özel Ödülü (hüzünlü kadınlar sokağı yayımlanmamış şiirle). - 2004 yılında Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Adnan Yücel Şiir Yarışması 3.Ödülü (yayımlanmamış beş şiirle). - 2008 yılında Hüzünlü Kadınlar Sokağı isimli şiir dosyam 3. Uluslararası İstanbul Beyoğlu Şiir Festivali Sevda Ergin Şiir Ödülü. - 2021 yılında BERKSAV Bergama Kültür ve Sanat Vakfı Efdal Önder Şiir Jüri Özel Ödülü Gezi/yorum isimli şiir dosyam değer görüldü. - 2021 yılında Özgür Sanatçılar Derneği Harun Ünlü Şiir Koşusu Şiir Ödülü Elveda isimli dosya 1. değer görüldü. - 2021 Ekin Sanat Mehmet AYDIN’ın anısına Şiir Ödülünde Buhurumeryem Madencinin Ölümü (Soma İçin 100 Kanto) isimli şiir dosyamla 3. Ödülüne değer görüldü. - 2022 Korsan Edebiyat Dergisi Şiir Yarışması ‘‘Senin Şiirin’’ konulu yarışmada ‘‘Saray Merdiveni’’ isimli şiirimle 1. Ödülüne değer görüldü. (Rumuzla katılımın olduğu 228 şiir arasından 1. Öykü Ödülleri - 2017 yılında Güncel Sanat Dergisi 7. Öykü ve Kaygusuz Abdal Adına Açılan Şiir Yarışmasında Gazete isimli öyküsüyle Güncel Sanat Öykü Ödülü’ne değer görüldü. -2021 KÜSADER (Bafra Kültür ve Sanat Etkinlikleri Destekleme Derneği) İstanbul Sözleşmesi Yaşatır Öykü Ödülünde Gökkuşağı isimli öykü ile mansiyona değer görüldü.

Next Post
Sadece  İkimizin  Uyandığı Saatler / GALİP UÇAR

Sadece İkimizin Uyandığı Saatler / GALİP UÇAR

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

No Result
View All Result

Hakkımızda

Kibele Kültür Sanat Logo

Kibele Kültür Sanat

Merhaba sevgili okur.

Mitolojide Tanrıların anası olarak bilinen Tanrıça Kibele’nin anaç, üretken, hayatın devamını sağlayan özelliklerinin uğruna inandık. Ve onun adını kullanıp Kibele Sanat olarak edebiyatta biz de varız dedik. Edindiğimiz misyonla amacımız; bizden önceki kalem ustalarımızın bayrağını, gelecek kuşaklara ulaştırmak. Çünkü edebiyat dünya tarihini içinde barındıran devasa bir ansiklopedidir… Devamını Oku

Arşivler

  • Mayıs 2025
  • Nisan 2025
  • Mart 2025
  • Şubat 2025
  • Ocak 2025
  • Aralık 2024
  • Kasım 2024
  • Ekim 2024
  • Eylül 2024
  • Ağustos 2024
  • Temmuz 2024
  • Haziran 2024
  • Mayıs 2024
  • Nisan 2024
  • Mart 2024
  • Şubat 2024
  • Ocak 2024
  • Aralık 2023
  • Kasım 2023
  • Ekim 2023
  • Eylül 2023
  • Ağustos 2023
  • Temmuz 2023

Kibele Kültür Sanat Logo

Kategoriler

  • Anlatı
  • Araştırma
  • Deneme
  • Genel
  • Hakkımızda
  • İnceleme
  • Kitap İncelemeleri
  • Masal
  • Öykü
  • Roman
  • Şiir
  • Sinema
  • Sizden Gelenler
  • Söyleşi
  • Tiyatro
  • Yeni Çıkanlar

Son Yazılar

  • Dal Dal Limon / Galip Uçar
  • Gülbahar Hanım
  • Unutmam Mümkün Değil / Hatice Erdemci
  • Ranga Guru’nun Fırçasından Hayatın Renklerine Düşen İzler / Esma Obut Yokuş
  • İşin Aslı / İrem Demirci

Copyright © 2024 Kibele Kültür Sanat. Tüm Hakları Saklıdır.

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Kadromuz
  • Dergiler
  • Galeri
  • E-Dergi
  • Yazılar
    • Edebiyat
      • Şiir
      • Roman
      • Öykü
      • Deneme
      • İnceleme
      • Anlatı
      • Araştırma
    • Kitaplar
      • Kitap İncelemeleri
      • Yeni Çıkanlar
    • Tiyatro
    • Sinema
  • Yazarlar
  • İletişim
  • Üye Ol

Copyright © 2024 Kibele Kültür Sanat. Tüm Hakları Saklıdır.