• Destek
  • Üye Ol
  • Yazar Girişi
  • Abone Ol
0 553 423 00 17 kibelekulturs@gmail.com
Kibele Kültür Sanat Dergisi | Hayatı Doğuran Sanat  |  Hatice DÖKMEN
  • Hakkımızda
  • Kadromuz
  • Dergiler
  • Galeri
  • E-Dergi
  • Yazılar
    • Edebiyat
      • Şiir
      • Roman
      • Öykü
      • Deneme
      • İnceleme
      • Anlatı
      • Araştırma
    • Kitaplar
      • Kitap İncelemeleri
      • Yeni Çıkanlar
    • Tiyatro
    • Sinema
  • Yazarlar
  • İletişim
  • Üye Ol
No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Kadromuz
  • Dergiler
  • Galeri
  • E-Dergi
  • Yazılar
    • Edebiyat
      • Şiir
      • Roman
      • Öykü
      • Deneme
      • İnceleme
      • Anlatı
      • Araştırma
    • Kitaplar
      • Kitap İncelemeleri
      • Yeni Çıkanlar
    • Tiyatro
    • Sinema
  • Yazarlar
  • İletişim
  • Üye Ol
No Result
View All Result
Kibele Kültür Sanat Dergisi | Hayatı Doğuran Sanat  |  Hatice DÖKMEN
No Result
View All Result
Home Genel

Ömer Yıldız’ın Aynada Yoktum’u / Berat Onur Sakarya

Berat Onur Sakarya by Berat Onur Sakarya
14 Aralık 2023
in Genel
0
Kökler / Mîna Kocailik
0
SHARES
3
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

…

Doğru şiir yoktur; iyi şiir!

Müzik, duyanlar içindir sadece

Ve oyun, sokakları olan küçük şehir dönemlerinde kalmıştır 

Zemin…

Görünen kara zeminin üzerinde küçülmüştür anlam

Ya gözler büyümelidir

Ya da sıkışan anlam patlamalıdır karanlıkta

Bizim topraklarımızda

Direksiyonu sağa almak aptallıktır

Çünkü otomobil direksiyonsuz da kullanılır buralarda

Doğru şiir yoktur; iyi şiir!

Yusuf her Anadolu çocuğunun göbek adıdır

Ve her dinsiz

Selamun Aleyküm çekmiştir günde en az bir defa

Çünkü fotosentez için şarttır güneşli temiz hava

…

Yukarıdaki dizelerle başlıyor şiir… Ve onun öncesinde birkaç not da var. Farklı bir şiir, bütün kitaba yayılmış, uzun uzadına incelenmesi gereken,

Belki de tek şiirden oluşsa da her sayfası da ayrı ayrı değerlendirilebilecek inceliğe sahip. Eskilerden günümüz dünyasına kadar toplumu ameliyat masasına yatıran şair,

aynı zaman da şiirin bilinen estetiğini de kesip biçiyor. Şiir genelinde bir hikaye anlatırken, aynı zamanda felsefi bir makale ağırlığında.

ANLAMIN YOLCULUĞU: “Doğru Şiir Yoktur; İyi Şiir!”

Şiiri bir roman okur gibi, bir sürü iç başlıklarla okuyorsunuz. İçsel bir keşif ve toplumsal gözlemlerle harmanlanan sözcükler, okuyucuyu derin düşüncelere sevk eden bir yolculuğa davet ediyor. Şiar dilin sınırlarını zorlarken, hayatın çok da derinlemesine ele alınmaktan kaçınılan alanlarını ele alarak, kullandığı dil ile kendine özgü bir estetik işliyor. Öyle ki “Doğru şiir yoktur; iyi şiir!” sözüyle açılan eser, sanatın öznel bir değerlendirme ile incelenmesi gerektirdiğini vurguluyor. Müzik, oyun, zemin gibi kavramlar, şairin toplumun içindeki çalkantıları ve bireyin varoluşsal sorgulamalarını ifade etmek için kullandığı güçlü sembollerken, kitabın ilerleyen sayfalarında ağır basacak tasavvufi söylemler, bireyin hayal kurmak, düş, din vs. gibi terimlerini yerle bir ediyor, aynı zamanda bu terimlerin yılmaz bekçisi oluyor. Yani şair insan ile ilgili her şeyi derinlemesine inceliyor.

TOPLUMSAL ELEŞTİRİ ve İRONİ

Şair, toplumsal normları sorgulayarak ve ironik bir üslupla eleştirilerde bulunarak dikkat çekiyor. “Direksiyonu sağa almak aptallıktır” ifadesiyle toplumdaki kör taklitçiliği ve düşünce kısıtlamalarını gözler önüne seriyor. Aynı zamanda, “Her karanlıkta bir hayır vardır!” sözüyle de olumsuz durumların içinde bile umut arayışını dile getiriyor. Ama ilerleyen sayfalar da okuru bu fikirlerin tam tersi olan dizeler de karşılamıyor değil. Aynı zamanda kör taklitçiliği ve düşünce kısıtlamalarını dile getirdiğini düşündüğümüz dizelerin, yaşadığı toplumun vazgeçilmez tabularını da tarif ettiğini anlamamız da ilerleyen sayfalara kalıyor.

Şiir, dilin gücü ile, sanatın derinliklerinde kendi yolunu alırken, keşif meraklısı okura alışılmışın dışında bir deneyim sunuyor. Zaman zaman sözlüğe fazlasıyla ihtiyaç duyulacak okumada, doğa ile insan arasındaki bağın vurgulandığı, toprağın ölümle, tanrısallıkla, tanrıyla özdeştirildiği bölümlerde farklı deneyimlerin bilgisine ihtiyaç duymamanın imkanı kalmıyor. Bazen yurt olarak tanıttığı toprak kelimesine; “Oltaya takılan bir ölümün örselenmiş böğrüdür toprak” diye dizeler savuran Ömer Yıldız, bireyin varlığının doğayla olan derin bağını ve bu bağın bir tarafının her zaman ölüme çıkacağı gerçeğini Anadolu kültürü ve dini motifleri referans alarak sunuyor.

Sadece sekiz on dizesini sunarak yazdığım bu yazının daha ötesini bulabileceğiniz, Ömer Yıldız’ın kaleme aldığı “AYNADA YOKTUM” kitabı ile şiire ve şiirle birlikte yazın dünyasına çok farklı bir gözle bakacaksınız. Diğer şiirler gibi bir kerede okunacak bir şiir değil içindeki ve bu yüzden sabırlı olmanızı ve sınırları kaldırmanızı tavsiye ediyorum. İyi okumalar…

Yazıyı nasıl buldunuz?

Oy için yıldıza tıkla!

Ortalama Oy / 5. Oy Sayısı

Oyu yok

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Paylaşarak destek olabilirsiniz!
Previous Post

Son Perde / Ayşe Gülfırat

Next Post

Medici Ailesi’nin Mirası: Opera sanatı günümüze nasıl ulaştı? / Ceyda Sele

Berat Onur Sakarya

Berat Onur Sakarya

Next Post
Hayalperest Bir Çocuğun Düşü / Ali Doğan

Medici Ailesi'nin Mirası: Opera sanatı günümüze nasıl ulaştı? / Ceyda Sele

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

No Result
View All Result

Hakkımızda

Kibele Kültür Sanat Logo

Kibele Kültür Sanat

Merhaba sevgili okur.

Mitolojide Tanrıların anası olarak bilinen Tanrıça Kibele’nin anaç, üretken, hayatın devamını sağlayan özelliklerinin uğruna inandık. Ve onun adını kullanıp Kibele Sanat olarak edebiyatta biz de varız dedik. Edindiğimiz misyonla amacımız; bizden önceki kalem ustalarımızın bayrağını, gelecek kuşaklara ulaştırmak. Çünkü edebiyat dünya tarihini içinde barındıran devasa bir ansiklopedidir… Devamını Oku

Arşivler

  • Haziran 2025
  • Mayıs 2025
  • Nisan 2025
  • Mart 2025
  • Şubat 2025
  • Ocak 2025
  • Aralık 2024
  • Kasım 2024
  • Ekim 2024
  • Eylül 2024
  • Ağustos 2024
  • Temmuz 2024
  • Haziran 2024
  • Mayıs 2024
  • Nisan 2024
  • Mart 2024
  • Şubat 2024
  • Ocak 2024
  • Aralık 2023
  • Kasım 2023
  • Ekim 2023
  • Eylül 2023
  • Ağustos 2023
  • Temmuz 2023

Kibele Kültür Sanat Logo

Kategoriler

  • Anlatı
  • Araştırma
  • Deneme
  • Genel
  • Hakkımızda
  • İnceleme
  • Kitap İncelemeleri
  • Masal
  • Öykü
  • Roman
  • Şiir
  • Sinema
  • Sizden Gelenler
  • Söyleşi
  • Tiyatro
  • Yeni Çıkanlar

Son Yazılar

  • Gittiğinde Anladım / Ayfer Kayaaltı
  • Söyleyin Ahâli Gelecek Nedir? / Aurora Polarsi
  • Sessizliğe Yazılmış Mektup / Serhan Pakdemir
  • Aşk Yeniden Geldim Sana / Gül Yıldız Ermiş
  • Hidrofor / Umut Varlı

Copyright 2023 - 2025 Haziran K İ B E L E Kültür Sanat Dergisi Limited Şirketi All Right Reserved. Developer by Fedora Bilişim Teknolojileri İnternet Danışmanlık Hizmetleri Basım Yayın Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi. Bu sitede yayınlanan ses, görüntü, yazı içeren bilgi ve belge, hiçbir şekilde kullanılamaz, izinsiz kopyalanamaz. Tüm hakları K İ B E L E Kültür Sanat Dergisi Limited Şirketi'ne aittir.

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Kadromuz
  • Dergiler
  • Galeri
  • E-Dergi
  • Yazılar
    • Edebiyat
      • Şiir
      • Roman
      • Öykü
      • Deneme
      • İnceleme
      • Anlatı
      • Araştırma
    • Kitaplar
      • Kitap İncelemeleri
      • Yeni Çıkanlar
    • Tiyatro
    • Sinema
  • Yazarlar
  • İletişim
  • Üye Ol

Copyright 2023 - 2025 Haziran K İ B E L E Kültür Sanat Dergisi Limited Şirketi All Right Reserved. Developer by Fedora Bilişim Teknolojileri İnternet Danışmanlık Hizmetleri Basım Yayın Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi. Bu sitede yayınlanan ses, görüntü, yazı içeren bilgi ve belge, hiçbir şekilde kullanılamaz, izinsiz kopyalanamaz. Tüm hakları K İ B E L E Kültür Sanat Dergisi Limited Şirketi'ne aittir.